دولت و سفارت ایتالیا، برای رفع موانع همکاری اقتصادی با ایران تلاش کنند


 

مجمع اتاق مشترک ایران و ایتالیا با حضور رئیس اتاق ایران و سفیر جدید این کشور در تهران برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی راه‌های موجود برای تقویت سطح روابط اقتصادی بین دو کشور به ویژه در شرایط خاص حاکم بر ایران، انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک برای سه سال آینده نیز برگزار شد.

غلامحسین شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران رابطه ایران و ایتالیا را هم از بعد سیاسی و هم اقتصادی در سطح خوبی ارزیابی کرد و اطمینان داد که وجود روابط اقتصادی گسترده بین دو کشور بر استحکام مناسبات سیاسی منجر می‌شود.

وی با نگاهی به آمار و اطلاعات موجود تأکید کرد: سال گذشته شاهد بالاترین تعداد اعزام و پذیرش هیات‌ها بین دو کشور بودیم. از طرفی این رفت‌وآمدها در سطح بالایی انجام شده است که بیانگر رابطه ویژه بین ایران و ایتالیا است.

رئیس اتاق ایران بر تلاش دولت‌ها برای مقابله با محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از تحریم‌ها تأکید کرد و ادامه داد: در این وضعیت از دولت و سفارت ایتالیا در تهران، انتظار داریم تا برای تأثیرگذاری مثبت بر روابط و همکاری‌های مشترک بین ایران و ایتالیا و رفع مشکلات موجود گام‌های بیشتری بردارد.

شافعی خاطرنشان کرد: با توجه به اراده دو طرف دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای را به شیوه مطلوب‌تری دنبال کنیم. اتاق ایران آمادگی هرگونه همکاری در راستای تحقق این هدف را با سفارت ایتالیا در ایران دارد.

سفارت ایتالیا آماده همکاری با فعالان اقتصادی برای توسعه سطح روابط است

جوزپه پرونه، سفیر جدید ایتالیا در تهران با اشاره به اینکه مدت کوتاهی است مأموریت خود را به عنوان سفیر در ایران آغاز کرده است، گفت: با توجه به سطح و نوع روابطی که بین فعالان اقتصادی ایرانی و ایتالیایی وجود دارد به نظر می‌رسد زمینه برای همکاری‌ها بسیار گسترده است. در حقیقت فعالیت‌های اتاق مشترک ایران و ایتالیا نشان می‌دهد که علاقه‌مندی بالایی برای همکاری بین دو کشور هست و طبق آمار موجود، ایتالیا یکی از شرکای اصلی تجاری ایران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهای ناشی از تحریم که هم بر فعالان اقتصادی ایران و هم طرف‌های تجاری این کشور وارد می‌آید، باید توجه داشت که در وضعیت خاصی قرار داریم. در چنین شرایطی مسئولیت‌های مضاعفی بر عهده دولت‌ها و حتی بخش خصوصی قرار دارد. برای همین به همراه دیگر همکارانم در سفارت‌خانه در این نشست حضور پیدا کردم تا از نزدیک با افرادی که با بازار ایتالیا کار می‌کنند، آشنا شوم.

سفیر ایتالیا در تهران با بیان این مطلب که از اشتیاق موجود بین بخش خصوصی ایران و طرف‌هایشان در ایتالیا آگاه و خرسند است، تصریح کرد: سفارت ایتالیا آماده هرگونه همکاری با طرف‌های ایرانی است. در تلاش هستیم اطلاعات شفاف و دقیقی را برای پیشبرد کار مشترک در اختیار شما قرار دهیم، چراکه وجود اطلاعات در فعالیت‌های تجاری نقش و جایگاه مهمی دارد.

به باور پرونه، مسئولیت مهم دو کشور نه تنها حفظ مناسبات بین دو کشور است، بلکه وظیفه دارند، برای توسعه همکاری بین دو کشور، راه‌های جدیدی پیدا کرده و سطح مناسبات را تقویت کنند.

تلاش اتاق مشترک برای مقابله با مشکلات حاکم بر اقتصاد

در ادامه احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا نیز اشاره‌ای به مجموعه فعالیت‌های این اتاق در طول یک سال گذشته داشت و تشریح کرد: در این مدت تعداد اعضای اتاق مشترک رشد خوبی داشته و توانستیم با همکاری یکدیگر در شرایط رکود حاکم بر اقتصاد به حل مشکلات موجود که در مسیر حرکت فعالان اقتصادی قرار دارد، کمک کنیم.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها تنها به طرف‌های ایرانی محدود شد و سعی کردیم اطلاعات لازم را در اختیار طرف‌های ایتالیایی خود قرار داده و پل ارتباطی مؤثری بین این دو طرف باشیم.

حضور در نمایشگاه‌ها، برگزاری سمینارهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف و اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی از دیگر مواردی بود که از سوی رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا مطرح شد.

در بخش دیگری از این نشست انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک برگزار شد و بر این اساس، احمد پورفلاح، لیدا شهابی، محمدرضا بهرامن، هماسادات گوشه، مهدی رئیس زاده، فرانکو برجزه و جعفر برادران به ترتیب بیشترین آرا را برای حضور در هیات رئیسه اتاق مشترک به خود اختصاص دادند.

 

1398/04/18
نویسنده : مدیریت | بازدید : 714 نفر
کمیسیون های تخصصی کمیته اجرایی کارگروه ها

آخرین خبرها

نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت افغانستان

این نمایشگاه از تاریخ 23 الی 26 اردیبهشت ماه سال 1403 در محل نمایشگاه های بین المللی کابل برگزار خواهد شد...

بازدید : 48
1403/02/04

تجارت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در سال 1402

در این گزارش وضعیت تجارت کل کالایی با تاکید بر گروه کالایی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در سال 1402 و مقایسه متغیرهای مهم آن با سال 1401 به تفکیک مقاصد و مبادی مهم و گروه کالایی گوناگون تجهیزات صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین به وضعیت تجارت ترکیه در زمینه تجهیزات صنعتی در سال 2023 و مقایسه آن با تجارت ایران نیز پرداخته شده است...

بازدید : 62
1403/02/03

رونق صنعت تولید پمپ‏ های حرارتی در چین

به استناد گزارشی که در اواخر مارس 2024 توسط آژانس بین ‏المللی انرژی منتشرشد، طی دهه گذشته مصرف گرما در ساختمان‏ های چین با سرعتی فراتر از سایر کشورهای جهان افزایش یافته و همین امر موجب شده است تا بعد از امریکا، چین با تقاضایی بالغ بر 12 اگزاژول، به دومین بازار مهم مصرف انرژی برای گرمایش آب و محیط تبدیل شود و این موضوع به معنی استمرار افزایش استفاده از تجهیزات گرمایشی در چین خواهد بود....

بازدید : 107
1403/01/29

دستاوردهای گرایش به نزدیک‏ سپاری برای اقتصاد مکزیک

برای نخستین بار طی 20 سال اخیر، مکزیک بزرگترین صادرکننده کالا به امریکا شد. آخرین آمار وزارت بازرگانی امریکا حاکی از این است که در سال 2023 واردات امریکا از مکزیک با 4.6 درصد افزایش به 475.6 میلیارددلار رسید در حالی که واردات امریکا از چین با کاهش 20.3 درصدی حدود 427.2 میلیارددلار بود...

بازدید : 133
1403/01/27

کاهش سرعت افزایش تقاضای نفت در جهان

میزان افزایش تقاضای جهانی نفت در حال کاهش است و انتظار می‌رود در سال جاری به 1.2 میلیون بشکه در روز و در سال 2025 نیز به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یابد...

بازدید : 143
1403/01/26

تحولات رشد اقتصادی از منظر اقلام هزینه نهایی

در این گزارش به طور خلاصه وضعیت تولید ناخالص داخلی از منظر اقلام هزینه نهایی و رشد آن طی بازه زمانی فصل نخست 1400 الی فصل پاییز 1402 با تاکید بر عوامل تعیین کننده رشد سرمایه‏ گذاری و اجزای آن مورد بررسی قرار گرفته است...

بازدید : 271
1403/01/21

تلفن : 88342600 , 88348113
فکس : 88345639

آدرس : تهران، بلوار کریم خان زند، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، پلاک 102، طبقه 6شرقی، کد پستی:1584774847
ساعت کاری : شنبه الی سه شنبه ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 8 صبح الی 4 بعد از ظهر)

ارسال ایمیل

ما را دنبال کنید ...

طراحی و اجرا : ارتعاش گستر ایرانیان