معاون امور صنایع-تقویت داخلی‌سازی تجهیزات وارداتی


 

فرشاد مقیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با بیان این که فهرستی از همه نیاز‌های صنعت از تجهیزات و مواد اولیه واحد‌های صنعتی شناسایی و احصا شده است گفت: صنعت خودرو یکی از صنایعی بود که با چالش مواجه شده بود که به صورت نمونه نمایشگاهی از نیازمندی‌های این صنعت برای ساخت داخل آن‌ها برگزار شد.
وی افزود: تولید تجهیزات و مواد اولیه واحد‌های صنعتی که توان تولید داخلی دارند باید برای همه حوزه‌های صنعتی تعمیم داده شود
مقیمی گفت: به همین منظور نمایشگاهی از ۲۷ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که در آن نیازمندی‌های صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی، صنایع دریایی، هوایی و نساجی و سایر صنایع به نمایش در خواهد آمد.
وی از همه سازندگان طراحان کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دعوت کرد که از این نمایشگاه بازدید و برای تولید محصولاتی که توان داخلی تولید آن‌ها وجود دارد اقدام کنند.
مقیمی گفت: واحد‌های صنعتی که بتوانند تجهیزات مورد نظر را در داخل تولید کنند قطعا به صورت متمرکز حمایت می‌شوند از جمله اینکه ثبت سفارش کالا‌های مشابه خارجی آن‌ها برای واردات به شدت مدیریت خواهد شد تا فضای مناسبی در بازار برای آن‌ها فراهم شود.
مقیمی گفت: همچنین قرارداد‌ها برای تولیدکنندگان داخلی به صورتی تنظیم خواهد شد که سرمایه گذاران اطمینان داشته باشند که تولیدات آن‌ها در صنایع بالادستی به کار گرفته خواهد شد.
معاون وزیر صنعت افزود: همچنین بحث قیمت کیفیت و کمیت مواد تولیدی نیز مدنظر خواهد بود بطوری که همه نیاز‌های داخلی را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه به تجربه ثابت شده است رشد صنعتی ما در شرایط تحریم شتاب می‌گیرد گفت: برخی ظرفیت‌های خالی در داخل وجود دارد که پیش از این به خاطر قیمت ارز و واردات کالای مشابه توجیه پذیر نبوده است
وی افزود: برآورد می‌شود در حوزه خودروسازی برای یکی از خودروسازان حدود ۱۸۰ میلیون و دیگری بیش از ۲۴۰ میلیون دلار طرح‌هایی در سال ۹۸ به سرانجام برسد که منجر به کاهش واردات مواد و تجهیزات شود

 

1398/04/24
نویسنده : مدیریت | بازدید : 749 نفر
کمیسیون های تخصصی کمیته اجرایی کارگروه ها

تلفن : 88342600 , 88348113
فکس : 88345639

آدرس : تهران، بلوار کریم خان زند، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، پلاک 102، طبقه 6شرقی، کد پستی:1584774847
ساعت کاری : شنبه الی سه شنبه ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 8 صبح الی 4 بعد از ظهر)

ارسال ایمیل

ما را دنبال کنید ...

طراحی و اجرا : ارتعاش گستر ایرانیان