Developments of Iraqi economy and trade with an emphasis on the export of industrial equipment

Satsa Reports & Articles

Developments of Iraqi economy and trade with an emphasis on the export of industrial equipment

  • visits: 346
  • 4.5/5.0
  • 12 Comments
  • Published: 2024-01-20
  • Updated:
  • Read Time: 5 Minutes
Abstract:

دومین مقصد عمده صادرات بدون نفت خام ایران، کشور عراق است و از این منظر توجه به تحولات اقتصادی و برنامه‏ های این کشور در راستای توسعه بخش نفتی و غیرنفتی آن مهم است. در این گزارش تلاش شده است تا با استفاده از داده ‏ها و گزارش‏ های نهادها و مراجع بین‏ المللی معتبر، ضمن اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، اقتصاد عراق از منظر روند پیشین متغیرهای اقتصاد کلان و تجارت کالایی و چشم‏ انداز سال 2024 آن مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد

Category:
ستصا - Developments of Iraqi economy and trade with an emphasis on the export of industrial equipment

دومین مقصد عمده صادرات بدون نفت خام ایران، کشور عراق است و از این منظر توجه به تحولات اقتصادی و برنامه‏ های این کشور در راستای توسعه بخش نفتی و غیرنفتی آن مهم است. در این گزارش تلاش شده است تا با استفاده از داده ‏ها و گزارش‏ های نهادها و مراجع بین‏ المللی معتبر، ضمن اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، اقتصاد عراق از منظر روند پیشین متغیرهای اقتصاد کلان و تجارت کالایی و چشم‏ انداز سال 2024 آن مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

بررسی توان صنعتی و صنایع مهم عراق و روند تبادلات تجاری آن با ایران از دیگر حوزه‏ های بررسی شده در این گزارش است. بخشی از واردات کالایی عراق مرتبط با ماشین ‏آلات و تجهیزات صنعتی است که به روند واردات این گروه کالایی با بررسی مبادی عمده واردات آنها به عراق نیز پرداخته شده است.  

 

متوسط زمان لازم برای مطالعه گزارش: 30 دقیقه

 

تحولات اقتصاد و تجارت عراق با تاکید بر صادرات تجهیزات صنعتی