توسعه و ایجاد کسب و کار جدید- استراتژی برنده در زمان عدم قطعیت

مقالات و گزارشات ستصا

توسعه و ایجاد کسب و کار جدید- استراتژی برنده در زمان عدم قطعیت

  • بازدید: 347
  • 4.5/5.0
  • 12 دیدگاه
  • انتشار: 1402/09/20
  • بروزرسانی:
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
چکیده:

بررسی سوابق تاریخی نشان داده است که ایجاد کسب‌وکارهای جدید در خلال شرایط نااطمینان همراه با عدم قطعیت، به نوعی یک بازی تهاجمی محسوب می‏شود که در این بازی شرکت‌هایی با عایدی بیشتر و رشد بالاتر درآمد در مقایسه با شرکت‌هایی که نسبت به تعدیل هزینه‏ ها اقدام می‏کنند، پاداش می‏گیرند و برنده می‏شوند.

دسته‌بندی:
ستصا - توسعه و ایجاد کسب و کار جدید- استراتژی برنده در زمان عدم قطعیت

بهره برداری و باز انتشار مطلب ذیل با ذکر منبع بلامانع است 

 

بررسی سوابق تاریخی نشان داده است که ایجاد کسب‌وکارهای جدید در خلال شرایط نااطمینان همراه با عدم قطعیت، به نوعی یک بازی تهاجمی محسوب می ‏شود که در این بازی شرکت‌هایی با عایدی بیشتر و رشد بالاتر درآمد در مقایسه با شرکت‌هایی که نسبت به تعدیل هزینه‏ ها اقدام می‏ کنند، پاداش می‏ گیرند و برنده می‏ شوند.

نتایج تحقیق موسسه مشاوره مدیریت مک‏ کینزی حاکی از این است که در شرایط نامطمئن اقتصادی و ژئوپلیتیک امروزی، اتخاذ رویکرد بازی تهاجمی - در ترکیب با بازی دفاعی –از نظر حفظ و تقویت موقعیت رقابتی بنگاه ‏ها سودمند است و برای موفقیت بلندمدت آنها حیاتی است. اتخاذ رویکرد کارآفرینانه و تمرکز بر ایجاد کسب و کار، یک استراتژی تهاجمی اثربخش است.

 

متوسط زمان لازم برای مطالعه گزارش: 13 دقیقه

توسعه و ایجاد کسب و کار جدید- استراتژی برنده در زمان عدم قطعیت