اقدام شرکت یورواسلات پارس به برگزاری دوره آموزشی در نمایشگاه اهواز


   برنامه دوره های آموزشی 

 

 

  روز دوم  نمایشگاه تاریخ 23  آذر ماه (2 ساعت از ساعت 12 تا 14(

  1. آشنایی با تجهیزات جداکننده :

این دوره شامل مبانی جداکننده های چندفازی، تجهیزات نوین جداسازی و افزایش ظرفیت تجهیزات موجود می باشد.

جریان های چندفازی در فرآیندهای مختلف اع از فرآیندی بالادستی، میان دستی و پایین دستی نفت و همچنین صنایع پتروشیمی، شیمیایی، مواد غذایی و...به وفور مشاهده می شوند. در بسیاری موارد با اهداف مختلف جداسازی فازها از یکدیگر ضرورت می یابد. از جمله این اهداف می توان به خالص سازی محصول، اندازه گیری جریان، محافظت از تجهییزات ابزار دقیق، جلوگیری از خوردگی و حفاظت از تجهیزات دوار اشاره کرد. تجهیزات ثابت جداکننده بطور معمول به جداکننده های دوفازی و سه فازی  دسته بندی می شوند. بطور کلی طراحی تجهیزات جداکننده به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد که از این جمله می توان به میزان جداسازی مورد نیاز، محدودیت ابعاد، نسبت فازها در جریان و... اشاره کرد. با توجه به نیاز روز افزون صنایع به محصولات خالص تر، کاهش آلاینده ها و حفاطت از محیط زیست و همچنین افزایش کارایی واحدهای فرآیندی تکنولوژی جداسازی چندفازی نیز طی دو دهه اخیر پیشرفت محسوسی تجربه کرده اند. در این راستا تجهیزات نوین جداسازی با هدف کاهش هزینه اولیه، کاهش هزینه نگهداری، افزایش بازدهی و رفع گلوگاه های فرآیندی معرفی و عرضه شده اند. در این دوره انواع جداسازهای چندفازی معرفی شده و اصول بنیادین طراحی و تعیین ابعاد آنها تشریح خواهد شد. همچنین تاثیر استفاده از تجهیزات داخلی در کاهش ابعاد و بهبود عملکرد آنها ارائه خواهد گردید.

  1. آشنایی با تجهیزات Miscellaneous فرآیندی:

این دوره شامل معرفی تجهیزاتی نظیر سایلنسر، استاتیک میکسر، دی اریتور، جت میکسر و جت پمپ ها (اجکتور و اداکتور) می باشد.

تجهیزات متفرقه یا Miscellaneous Items بطور معمول شامل تجهیزات اصلی  یک واحد فرآیندی نیستند اما نقش بسیار مهمی در تامین فضای مناسب کار، حفاظت از سایر تجهیزات و همچنین اقتصاد یک واحد صنعتی دارند. طراحی و ساخت این تجهیزات سطح دانش و تکنولوژی بالایی می طلبد که بطور انحصاری در اختیار چند تامین کننده محدود است. آشنایی با اصول اولیه عملکرد این تجهیزات می تواند کمک بسزایی در بهبود فرایند سفارش گذاری و همچنین بهره برداری از این تجهیزات داشته باشد. در این دوره شرح مختصری از نحوه عملکرد این تجهیزات، کاربردهای آنها و پارامترهای حائز اهمیت در طراحی و ساخت این تجهیزات ارائه خواهد شد.

 

 

      روز سوم نمایشگاه تاریخ 24  آذر ماه (2 ساعت از ساعت 12 تا 14(

  1. آشنایی با تجهیزات داخلی راکتورها/درایرها

این دوره شامل آشنایی با راکتورها بر حسب نوع جریان و همچنین آشنایی با تجهیزات داخلی آنها ضمن مقایسه ای از عملکرد، مزایا و معایب آنها می باشد.

بطور کلی در طراحی یک راکتور و همچنین خشک کن جهت استفاده از ماکزیموم راندمان، چند پارامتر تاثیر گذار وجود دارد: پخش متوازن جریان، افزایش حجم بستر و افزایش میزان درگیری جریان با مدیا (کاتالیست، جاذب)، طراحی سیستم تجهیزات داخلی با کمترین میزان فولینگ که در نتیجه آن کمترین میزان اختلاف فشار حادث گردد و در نهایت افزایش میزان عملکرد کاتالیست.

راکتورها بر مبنای نوع حرکت جریان به دو دسته تقسیم می شوند: جریان عمودی(Axial Flow)، جریان چرخشی (Radial Flow).

در این دوره به تفصیل در خصوص تجهیزات داخلی هر یک از این دو نوع راکتور، به همراه پارامترهای مهم در طراحی، ساخت و نصب تجهیزات داخلی آنها می پردازیم.

  1. آشنایی با نوع پیشرفته مش (V-Wire Screen)

یکی از محصولاتی که امروزه در پالایشگاها، پتروشیمی ها و صنایع آب و غذا جایگزین وایر مش اسکرین شده است،

 V-WIRE SCREEN  می باشد. در این دوره، این نوع از مش بصورت کامل معرفی گشته و به بیان تفاوت های عظیم آن با وایر مش از جمله مقاومت مکانیکی، تنوع و دقت در طراحی، افزایش میزان سطح باز و کاهش شکست کاتالیست می پردازیم.

  1. آشنایی با مبانی فیلتراسیون :

این دوره شامل مبانی فرآیند فیلتراسیون، جداسازی ذرات جامد از مایعات و گازها در سرویس های مختلف می باشد و ساز و کارهای انواع روش های فیلتراسیون و پارامترهای موثر در این فرآیندها بررسی می گردد.

همچنین برخی از انواع تجهیزات و المان های فیلتر نیز بطور مختصر معرفی خواهد شد.

 

از شرکت کنندگان در نمایشگاه و نیز اعضای انجمن حاضر در نمایشگاه دعوت می شود در این  دوره های آموزشی شرکت نمایند.

 
1398/09/19
نویسنده : مدیریت | بازدید : 967 نفر
کمیسیون های تخصصی کمیته اجرایی کارگروه ها

تلفن : 88342600 , 88348113
فکس : 88345639

آدرس : تهران، بلوار کریم خان زند، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، پلاک 102، طبقه 6شرقی، کد پستی:1584774847
ساعت کاری : شنبه الی سه شنبه ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 8 صبح الی 4 بعد از ظهر)

ارسال ایمیل

ما را دنبال کنید ...

طراحی و اجرا : ارتعاش گستر ایرانیان