با حضور هیات تجاری ایران مرکز تجاری ایران در دمشق افتتاح شد


مرکز تجاری ایران در دمشق افتتاح شد؛ روز گذشته غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه، به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی مرکز تجاری ایران را افتتاح کردند.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران افتتاح مرکز تجاری ایران را فرصتی برای تقویت روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور دانست.
شافعی گفت: این مرکز، به‌عنوان بانک اطلاعاتی است که فعالیت‌های اقتصادی در سوریه را رصد می‌کند تا تجار و صنعتگران داخل کشور بتوانند از طریق آن اطلاعات مختلف مرتبط با شرکت‌های ایرانی را به‌طور مستقیم دریافت کنند.
او افزود: این مرکز همچنین محلی برای واردات، صادرات و بازاریابی است و در تقویت روابط اقتصادی بین ایران و سوریه اهمیت بالایی دارد.
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری بین سوریه و ایران اکنون به سه میلیارد دلار رسیده، گفت: رایزنی‌هایی بین دو طرف برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تبادل تجربیات انجام‌شده تا به حمایت از سوریه در مرحله پس از بحران، سقف مبادلات و معاملات تجاری بین دو کشور افزایش یابد. 
کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه هم با اشاره به اینکه این مرکز اولین محل تجاری ایرانی مستقر در سوریه است و مبنای تجارت ایران در سوریه خواهد بود، گفت: این مرکز دارای دفاتر تجاری است که شرکت‌های بخشی خصوصی ایران را قادر می‌سازد تا مبادلات تجاری بین دو کشور را انجام دهند. 
او تصریح کرد: این مرکز ازنظر توسعه روابط دو کشور مهم است و رابط بین اتاق‌های بازرگانی، صنعت و کشاورزی ایران و سوریه خواهد بود. 
مرکز تجاری ایران در منطقه آزاد دمشق در حالی افتتاح شد که  دومین نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه  روز دوشنبه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی دمشق گشایش یافت و تا سوم ماه آینده با حضور ۱۶۴ شرکت تجاری و صنعتی ادامه خواهد داشت.
 همچنین در این مراسم بر تقویت روابط تجاری ایران و سوریه تأکید شد. استفاده از ظرفیت اتاق‌های مشترک، فعالان اقتصادی و اعزام نمایندگان تجاری به کشورهای هدف به‌جای رایزن‌های بازرگانی از موضوع‌هایی بود که به آن‌ها تأکید شد. نمایندگان مجلس یازدهم هم که در این هیات تجاری حضور داشتند به تصویب یک ماده‌واحده‌ای اشاره کردند که بتوان از توان بخش خصوصی در کشورهای مختلف جهان به‌عنوان رایزن‌های بازرگانی استفاده شود.
در ادامه از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به دلیل ساخت و افتتاح مرکز تجاری ایران قدردانی شد. مرکز تجاری ایران در ۱۲ طبقه ساخته‌شده که بخش‌هایی از آن در اختیار شرکت‌های تولیدی-صادراتی قرار گرفته و بقیه هم به‌مرور در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
1400/09/10
نویسنده : مدیریت | بازدید : 871 نفر
کمیسیون های تخصصی کمیته اجرایی کارگروه ها

آخرین خبرها

نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت افغانستان

این نمایشگاه از تاریخ 23 الی 26 اردیبهشت ماه سال 1403 در محل نمایشگاه های بین المللی کابل برگزار خواهد شد...

بازدید : 46
1403/02/04

تجارت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در سال 1402

در این گزارش وضعیت تجارت کل کالایی با تاکید بر گروه کالایی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در سال 1402 و مقایسه متغیرهای مهم آن با سال 1401 به تفکیک مقاصد و مبادی مهم و گروه کالایی گوناگون تجهیزات صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین به وضعیت تجارت ترکیه در زمینه تجهیزات صنعتی در سال 2023 و مقایسه آن با تجارت ایران نیز پرداخته شده است...

بازدید : 60
1403/02/03

رونق صنعت تولید پمپ‏ های حرارتی در چین

به استناد گزارشی که در اواخر مارس 2024 توسط آژانس بین ‏المللی انرژی منتشرشد، طی دهه گذشته مصرف گرما در ساختمان‏ های چین با سرعتی فراتر از سایر کشورهای جهان افزایش یافته و همین امر موجب شده است تا بعد از امریکا، چین با تقاضایی بالغ بر 12 اگزاژول، به دومین بازار مهم مصرف انرژی برای گرمایش آب و محیط تبدیل شود و این موضوع به معنی استمرار افزایش استفاده از تجهیزات گرمایشی در چین خواهد بود....

بازدید : 103
1403/01/29

دستاوردهای گرایش به نزدیک‏ سپاری برای اقتصاد مکزیک

برای نخستین بار طی 20 سال اخیر، مکزیک بزرگترین صادرکننده کالا به امریکا شد. آخرین آمار وزارت بازرگانی امریکا حاکی از این است که در سال 2023 واردات امریکا از مکزیک با 4.6 درصد افزایش به 475.6 میلیارددلار رسید در حالی که واردات امریکا از چین با کاهش 20.3 درصدی حدود 427.2 میلیارددلار بود...

بازدید : 129
1403/01/27

کاهش سرعت افزایش تقاضای نفت در جهان

میزان افزایش تقاضای جهانی نفت در حال کاهش است و انتظار می‌رود در سال جاری به 1.2 میلیون بشکه در روز و در سال 2025 نیز به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یابد...

بازدید : 139
1403/01/26

تحولات رشد اقتصادی از منظر اقلام هزینه نهایی

در این گزارش به طور خلاصه وضعیت تولید ناخالص داخلی از منظر اقلام هزینه نهایی و رشد آن طی بازه زمانی فصل نخست 1400 الی فصل پاییز 1402 با تاکید بر عوامل تعیین کننده رشد سرمایه‏ گذاری و اجزای آن مورد بررسی قرار گرفته است...

بازدید : 269
1403/01/21

تلفن : 88342600 , 88348113
فکس : 88345639

آدرس : تهران، بلوار کریم خان زند، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، پلاک 102، طبقه 6شرقی، کد پستی:1584774847
ساعت کاری : شنبه الی سه شنبه ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 8 صبح الی 4 بعد از ظهر)

ارسال ایمیل

ما را دنبال کنید ...

طراحی و اجرا : ارتعاش گستر ایرانیان